Produktové fotografie od produktového fotografa

produktová fotografie

Jednou z velmi zajímavých kategorií ve fotografické oblasti je produktová fotografie. Jedná se o velmi zajímavou a specifickou disciplínu fotografování, o které bychom našli jistě spoustu informací v mnoha knihách, publikacích či článcích.

Cílem produktové fotografie je zachycení různých předmětů, zboží nebo produktů v určité kompozici a stylu. Využívá se například pro zobrazení produktů v on-line obchodech na internetu, v různých brožurách nebo časopisech. Bývá používána také pro katalogy, umělecká alba, plakáty, pohlednice a další. Vzhledem k tomu, že spousta lidí svá případná rozhodnutí vytváří na základě vizuálního kontaktu, má v tomto ohledu produktová fotografie svoji nezastupitelnou a velmi důležitou roli. Zákazník podle fotografie produktu může učinit závěry, které ovlivní jeho budoucí rozhodnutí o případném obchodu či nákupu.

produktová fotografie

V dnešní době bývá produktová fotografie velmi využívána také v reklamě jako součást reklamní fotografie.

I zde, jako v mnoha jiných kategoriích, je důležitá technika. V případě nutnosti potřebuje fotograf využít různá další zařízení, včetně speciálních nástrojů, jako je třeba speciální stůl, makroobjektivy, polarizační filtry, různé světelné zdroje, případně barevná pozadí.

Při fotografování takové fotografie by produktový fotograf měl odstranit zbytečné odrazy a odlesky, měl by zdůraznit strukturu objektu, jeho objem i hloubku. Samozřejmostí je také správné vyvážení barev a vyvážení bílé. Do úvahy je třeba vzít spoustu otázek tak, aby konečný výsledek působil co nejlépe.

Mnoho produktů, určených pro fotografování, nejsou samy o sobě příliš atraktivní – například stroje, ledničky a podobně. V takovém případě je potřeba dosáhnout estetické reprezentace různým zajímavým osvícením, vytvářením kreativních stínů, různými efektivními doplňky či dekoracemi.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *